Особливу роль у навчально-виховному процесі відіграє керівник групи. У процесі роботи керівника групи виникає безліч запитань, на які потрібно давати відповідь якнайшвидше, тому що за кожним з них доля вихованця. Діяльність керівника групи (куратора) включає п’ять основних сфер відповідальності: забезпечення життя й здоров'я студентів; забезпечення позитивних міжособистісних відносин студентів між собою й з викладачами, тобто він є творцем морально-психологічного клімату в колективі; допомога студентам в освоєнні освітніх програм; швидке виявлення студентів, що опинились в складних життєвих обставинах та надання своєчасної допомоги; виховання патріотичних почуттів, духовності, культури, ініціативності, самостійності.
Наші діти… Вони наша радість, надія. Сенс життя, Ми бачимо їх талановитими, великими артистами, видатними бізнесменами, політиками, вченими. Ми вкладаємо в них свою душу, хочемо, як краще, а виходить…І тоді постають питання «Чому», «Хто винен», «Що робити». І саме такі запитання найчастіше доводиться чути від батьків, коли дитині виповнюється 13, 14, 15 років. Цей період називають підлітковим, перехідним періодом. І цей період є складним у житті дитини, батьків, педагогів. Іншими словами дитина цього періоду «уже не дитина, а ще не дорослий». Корисно знати У віці приблизно 15 років у підлітка формується „Я-концепція" - система внутрішньо узгоджених уявлень про себе, образів „Я". Дитина відкриває для себе свій внутрішній світ. Самоаналіз, інколи надмірний, призводить до невдоволення собою. Батьки мають знати, що самооцінка в підлітковому віці занижена і нестійка. Тому своїми діями, словами, ставленням до дитини необхідно сприяти її підвищенню. З розвитком самосвідомості пов'язані і схильність до усамітнення, почуття самотності, незрозумілості й туги. Багато підлітків починають вести щоденники, у них виникають свої захоплення. Як правило, ці захоплення не пов'язані із школою. Це може бути спорт, колекціонування, вивчення іноземних мов, захоплення старовиною, інформативно-комунікативні захоплення (кінофільми, інтернет, довгі розмови). Серед підлітків, що не мають змістовних захоплень, виникають основні проблеми, пов'язані з азартними іграми, протиправною поведінкою, ранньою алкоголізацією, токсикоманією, наркоманією. Саме тому батьки мають подбати про підбір цікавого заняття для підлітка, опосередкованої організації частини його вільного часу.
|